Psikolojik Hizmetler

Psikolojik hizmetlerin, kriz merkezli değil gelişim merkezli olması gerektiğine inandığımız ve psikolojik hizmetlerden esas olarak önleyici-koruyucu çalışmaları anladığımız için okulumuzda sürekli olarak okul psikoloğu bulunur.

Yedi İklim, psikolojik danışma hizmetlerinde okul öncesi eğitim kurumlarında yaygın olan çarpık anlayışı eleştirir, kriz merkezli değil, süreç odaklı bir psikolojik yaklaşımı benimser. Bu sebeple okul psikoloğu, çocukların etkinlik alanlarında dinamik bir gözlem geliştirir.

Bir eğitim kurumunda nitelikli bir psikolojik yardım, ancak çocukların sistematik olarak izlenmesi koşuluna bağlı olarak gerçekleşebilir. Bununla birlikte okul öncesi dönemin, karakter gelişimi açısından kritik bir evre olması, yapılandırılmış bir psikolojik izlemeyi gerekli kılar.

Psikolojik danışmanlık çalışmalarının gerçek bir nitelik kazanabilmesi
için bir eğitim psikoloğunun okuldaki çocukların yaşam alanlarında bulunması ve edimsel davranışları rahatlıkla derleyebilmesi gerekir. Yalnızca belli psikometrik testlerin zaman zaman uygulanması yoluyla sağlıklı bir psikolojik izleme yapma olanağı yoktur. Düzenli anekdot kaydı tutulması ve elde edilen anekdotların eğitim kadrosu ile paylaşılması, gerek pedagojik hedeflere ulaşılabilmesi, gerekse çocukların özel yönlerinin farkına varılabilmesi açısından şarttır.


Okul psikoloğu çocukların okula kayıtlarından itibaren yanlarında olur ve uyumlarına yardımcı olur. Çocukların özel yönlerinin farkına varılması ve değerlendirilmesi konusunda okul içi toplantılar ve aile görüşmeleri yaparak, bu yönlerin değerlendirilmesi konusunda rol alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder