Pedagojik Projeksiyon

Eleştirel eğitim yaklaşımlarını yakından takip ettiğimiz gibi, tarihsel anlamda etkili olmuş çeşitli yaklaşımlardan da yararlanırız. Bu bağlamda, özellikle kıta Avrupası’nda etkili olan alternatif yaklaşımları izlemekle birlikte, Doğu Almanya’dan, Rusya’ya, hatta Güney Afrika’ya kadar farklı coğrafyalarda, farklı tarihsel dönemlerde uygulanmış olan bir çok özgün deneyimi inceleyip, bu deneyimlerin güçlü yanlarından oluşan bir "yerel" bir yaklaşıma ihtiyacımız olduğunu düşünürüz. 

Günümüzde oldukça popüler hale gelen Montessori, Waldorf ve R. Emilia yaklaşımlarını genel olarak olumlu bulmakla birlikte, bunlardan birini tek başına uygulamak için ikna edici bir neden olmadığına inanırız.  

Yedi İklim'de Program İlkeleri

  • Çocukların gelişimsel potansiyelleri ve yaratıcılıkları en temel belirleyendir.
  • Üretken ve dinamik niteliktedir.
  • Çocuklar motive olduklarında öğrenmeye başladıklarından program unsurları motivasyon referanslıdır.
  • Edimsel öğrenmeler bizim için önemlidir. Edimsel öğrenmenin gerçekleşebilmesi için program, özgürlükçü bir perspektifle hazırlanır.
  • Eğitim ortamlarının oluşturulmasında "oyun" temel moment olarak kabul edilir.
  • Çocukların bireysel özellikleri gözönüne alınır ve bununla ilgili fırsatlar oluşturulur.
  • Çocukların okuldaki tüm öğretmenlerin/uygulayıcıların güçlü özellikleri ile buluşması, tüm çocukların "tüm öğretmenler benim öğretmenim" diyebilmesi amaçlanır.
  • Tüm yaş gruplarından çocukların birbirinden beslenebilmesi hedeflenir.
  • Okuldaki tüm mekanların dinamiğinden yararlanmak esastır, bu yüzden okulun her alanı etkinlik alanı olarak değerlendirilir. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder