Eleştirel eğitim yaklaşımlarını yakından takip ettiğimiz gibi, tarihsel
anlamda etkili olmuş çeşitli yaklaşımlardan da yararlanırız. Bu bağlamda,
özellikle kıta Avrupası’nda etkili olan alternatif yaklaşımları izlemekle
birlikte, Doğu Almanya’dan, Rusya’ya, hatta Güney Afrika’ya kadar farklı
coğrafyalarda, farklı tarihsel dönemlerde uygulanmış olan bir çok özgün
deneyimi inceleyip, bu deneyimlerin güçlü yanlarından oluşan bir "yerel" bir yaklaşıma ihtiyacımız olduğunu düşünürüz.
Günümüzde oldukça popüler hale gelen Montessori, Waldorf ve R. Emilia yaklaşımlarını genel olarak olumlu bulmakla birlikte, bunlardan birini tek başına uygulamak için ikna edici bir neden olmadığına inanırız.
Yedi
İklim'de Program İlkeleri
- Çocukların
gelişimsel potansiyelleri ve yaratıcılıkları en temel belirleyendir.
- Üretken
ve dinamik niteliktedir.
- Çocuklar
motive olduklarında öğrenmeye başladıklarından program unsurları
motivasyon referanslıdır.
- Edimsel
öğrenmeler bizim için önemlidir. Edimsel öğrenmenin gerçekleşebilmesi için
program, özgürlükçü bir perspektifle hazırlanır.
- Eğitim
ortamlarının oluşturulmasında "oyun" temel moment olarak kabul
edilir.
- Çocukların
bireysel özellikleri gözönüne alınır ve bununla ilgili fırsatlar
oluşturulur.
- Çocukların
okuldaki tüm öğretmenlerin/uygulayıcıların güçlü özellikleri ile
buluşması, tüm çocukların "tüm öğretmenler benim öğretmenim"
diyebilmesi amaçlanır.
- Tüm yaş
gruplarından çocukların birbirinden beslenebilmesi hedeflenir.
- Okuldaki
tüm mekanların dinamiğinden yararlanmak esastır, bu yüzden okulun her
alanı etkinlik alanı olarak değerlendirilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder