Bizce bir eğitim planı yerelde
yapılmalıdır. Yerelin dinamikleri, ihtiyaçları, olanakları ve sınırlılıkları
etkili bir eğitim planının temel değişkenleridir.
Şablon planlar, doğaları
gereği grup dinamiklerini, bireysel farklılıkları ve uygulayıcının yeteneklerini gözetmezler. Oysa, iki ayrı öğretmenin
aynı konuda yazacakları etkinlikler kendi kültürel birikimleri ile de fevkalade
ilişkilidir ve öğretmenlerin kültürel birikimlerini ve yeteneklerini yansıtarak
hazırladıkları farklı planlar birer zenginlik olarak düşünülmelidir.
Yedi İklim’de plan yazımı her
öğretmenin kendi kişisel perspektifi ile, ihtiyaçlar, grup dinamikleri ve
olanaklar üzerinden kendi eğitsel planını yapması, ve bu kişisel perspektifin
kolektif mekanizmalarda tartışılarak olgunlaştırılması prensibi ile yazılır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder